План заходів,
спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню)
в закладі дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу
№33 «Оселя талановитих»
на 2022/2023 навчальний рік
№ з/п |
Тема заходу |
Учасники заходу
|
Термін проведення |
Відповідальний |
1.Методична робота
|
||||
1.1 |
Інтерактивний семінар «Інтелектуальні карти, як важлива складова формування природничої та мовленнєвої компетентності дошкілька» |
Педагоги |
Жовтень |
Вихователь-методист |
1.2 |
Консультація «Організація робота команди супроводу дитини з ООП» |
Батьки, педагоги |
Згідно плану |
Вихователь-методист |
1.3 |
Консультація «Опановуємо емоції в грі» |
Педагоги |
Грудень |
Практичний психолог |
1.4 |
Консультація «Як полегшити адаптацію дитини до умов дошкільного закладу» |
Батьки |
Березень |
Практичний психолог |
1.5 |
Використання інтерактивних технологій на заняттях з природознавства для розвитку комунікативної компетенції |
Педагоги |
Грудень |
Директор |
1.6 |
Конкурси, виставки |
Батьки, діти, педагоги |
Протягом року |
Вихователь-методист, керівник гуртка зображувальної діяльності |
1.7 |
Музичні свята і розваги |
Діти |
Протягом року |
Вихователі, музкерівники |
2. Заняття, тренінги
|
||||
2.1 |
«Як вести себе з дитиною, яка проявляє упертість. Правила ефективної взаємодії батьків та вихователів» |
Педагоги |
Вересень |
Практичний психолог |
2.2 |
Розвага "День доброти" |
Педагоги |
Листопад |
Практичний психолог |
2.3 |
Методичні посиденьки «Самопізнання. Я і дитина» |
Педагоги |
Квітень |
Практичний психолог |
2.4 |
Проведення розвиткових занять з дітьми «Місток дружби» |
Діти |
Протягом року |
Практичний психолог |
План заходів,
спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в дошкільному навчальному закладі
№33 Центр розвитку дитини
«Оселя талановитих»
на 2021/2022 навчальний рік
№ з/п |
Тема заходу |
Учасники заходу
|
Термін проведення |
Відповідальний |
|
1.Методична робота |
|||||
1.1 |
«Ігрова діяльність, як важливий етап соціальної компетентності дошкільника» |
Педагоги |
лютий 2022 |
Вихователь-методист |
|
1.2 |
Консультація «Організація робота команди супроводу дитини з ООП» |
Батьки, педагоги |
Згідно плану |
Вихователь-методист |
|
1.3 |
Консультація «Опановуємо емоції в грі» |
Педагоги |
лютий 2022 |
Практичний психолог |
|
1.4 |
Консультація «Як полегшити адаптацію дитини до умов дошкільного закладу» |
Батьки |
Березень |
Практичний психолог |
|
1.5 |
Педагогічна рада №3 Ігрова діяльність як важливий етап соціальної компетентності дошкільника |
Педагоги |
березень 2022 |
Директор |
|
1.6 |
Конкурси, виставки |
Батьки, діти, педагоги |
Протягом року |
Вихователь-методист, керівник гуртка зображувальної діяльності |
|
1.7 |
Музичні свята і розваги |
Діти |
Протягом року |
Вихователі, музкерівники |
|
2.Тренінгові заняття
|
|||||
2.1 |
«Як вести себе з дитиною, яка проявляє упертість. Правила ефективної взаємодії батьків та вихователів» |
Педагоги |
Вересень |
Практичний психолог |
|
2.2 |
Тренінг з педагогами «Позитивно мислимо - ефективно працюємо" |
Педагоги |
1р. на квартал |
Практичний психолог |
|
2.3 |
Методичні посиденьки «Самопізнання. Я і дитина» |
Педагоги |
Квітень |
Практичний психолог |
|
2.4 |
Проведення розвиткових занять з дітьми «Місток дружби» |
Діти |
Протягом року |
Соціальний педагог |
Алгоритм дій у разі виявлення ознак чи фактів, що можуть вказувати на вчинення домашнього насильства щодо дитини
Домашнє насильство – діяння (дії або бездіяльність) фізичного, сексуального, психологічного або економічного насильства, що вчиняються в сім’ї чи в межах місця проживання або між родичами, або між колишнім чи теперішнім подружжям, або між іншими особами, які спільно проживають (проживали) однією сім’єю, але не перебувають (не перебували) у родинних відносинах чи у шлюбі між собою, незалежно від того, чи проживає (проживала) особа, яка вчиняла домашнє насильство, у тому самому місці, що й постраждала особа, а також погрози вчинення таких діянь.
Закон України «Про запобігання та протидію домашньому насильству»
Особа |
Покрокові дії |
Нормативно-правові акти: – Закон України «Про запобігання та протидію домашньому насильству» – Закон України «Про освіту»
– Постанова Кабінету Міністрів України від 22.08.2018 № 658 «Про затвердження Порядку взаємодії суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі» – Наказ Міністерства освіти і науки України від 02.10.2018 № 1047 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо виявлення, реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників з іншими органами та службами»
– Лист Міністерства освіти і науки України від 30.10.2018 № 1/9-656 «Про перелік діагностичних методик щодо виявлення та протидії домашньому насильству відносно дітей» |
|
Керівник закладу освіти |
Забезпечує реалізацію в закладі освіти заходів у сфері запобігання та протидії домашньому насильству шляхом:· проведення з учасниками освітнього процесу виховної роботи з протидії та запобігання насильству; · здійснення з учасниками освітнього процесу інформаційно-просвітницьких заходів з питань запобігання та протидії насильству, у тому числі стосовно дітей та за участю дітей; · організацію роботи практичного психолога, соціального педагога з постраждалими дітьми; · визначення уповноваженого спеціаліста з числа працівників закладу для проведення невідкладних заходів реагування в разі виявлення фактів насильства та/або отримання заяв/повідомлень від постраждалої особи, інших осіб. |
Уповноважена особа, що здійснює невідкладні заходи реагування в разі виявлення фактів насильства та/або отримання заяв/повідомлень від постраждалої особи/інших осіб |
· Інформує керівника закладу про ситуацію насильства або загрозу його вчинення.· Протягом доби за допомогою телефонного зв’язку, електронної пошти інформує уповноважений підрозділ органу Національної поліції та службу у справах дітей (у випадку, коли постраждалою особою та/або кривдником є дитина). · Забезпечує організацію надання медичної допомоги (у разі потреби). · Фіксує необхідну інформацію в журналі реєстрації фактів виявлення (звернення) про вчинення домашнього насильства. · Повідомляє працівників психологічної служби закладу освіти. · У разі виникнення підозри щодо домашнього насильства або реальної загрози його вчинення, зустрічається з дитиною, стосовно якої є інформація, намагається розговорити, встановити контакт, довірливі стосунки, надає емоційну підтримку. · Якщо в процесі розмови дитина підтверджує факт насильства щодо неї, з’ясовує терміни подій, які відбулися з дитиною, та можливості отримати їх опис. |
Практичний психолог/ соціальний педагог |
· При отриманні інформації/повідомлення та/або у ситуації особистого виявлення факту домашнього насильства або загрози його вчинення передає інформацію для подальшого реагування керівнику закладу або уповноваженій особі.· Забезпечує організацію надання медичної допомоги (у разі потреби). · Може провести первинне опитування дитини. · Не залишає дитину наодинці. · Забезпечує психологічний супровід та соціально-педагогічний патронаж в системі освіти з дітьми та їх батьками; проведення з батьками та іншими учасниками освітнього процесу роз’яснювальної та виховної роботи із запобігання, протидії негативним наслідкам домашнього насильства. · Бере участь (у разі необхідності) в оцінці рівня безпеки, у проведенні оцінки потреб дитини та в роботі мультидисциплінарної команди виконавчого комітету міста/району/ОТГ з надання соціальних послуг дитині з родиною (за погодженням з керівником закладу). |
Вихователь |
· При отриманні інформації/повідомлення та/або у ситуації особистого виявлення факту домашнього насильства або загрози його вчинення передає інформацію для подальшого реагування керівнику закладу або уповноваженій особі.· Забезпечує організацію надання медичної допомоги (у разі потреби). · Може провести первинне опитування дитини. · Не залишає дитину наодинці. · Може поспілкуватись з постраждалою дитиною, дотримуючись алгоритму ведення діалогу з дитиною, яка потрапила в ситуацію насильства або загрозу його вчинення. · Забезпечує організацію роботи в системі освіти з дітьми та їх батьками; проведення з батьками та іншими учасниками освітнього процесу роз’яснювальної та виховної роботи із запобігання, протидії негативним наслідкам домашнього насильства. |
Вузькі спеціалісти |
· При отриманні інформації/повідомлення та/або у ситуації особистого виявлення випадку домашнього насильства або загрози його вчинення передає інформацію для подальшого реагування керівнику закладу або уповноваженій особі.· Забезпечує організацію надання медичної допомоги (у разі потреби). · Не залишає дитину наодинці. · Може поспілкуватись з постраждалою дитиною, дотримуючись алгоритму ведення діалогу з дитиною, яка потрапила в ситуацію насильства або загрозу його вчинення. |
Медичний персонал закладу освіти |
· При отриманні інформації/повідомлення та/або у ситуації особистого виявлення випадку домашнього насильства або загрози його вчинення передає інформацію для подальшого реагування керівнику закладу або уповноваженій особі; · Надає невідкладну медичну допомогу (за необхідності). · Може провести первинне опитування дитини. · Не залишає дитину наодинці.
|
Обслуговуючий персонал закладу освіти |
· При отриманні інформації/повідомлення та/або у ситуації особистого виявлення випадку домашнього насильства або загрози його вчинення передає інформацію для подальшого реагування керівнику закладу або уповноваженій особі.· Забезпечує організацію надання медичної допомоги (у разі потреби). · Не залишає дитину наодинці. |
Дитина постраждала |
· Звертається до керівника закладу або уповноваженої особи, або працівника закладу освіти, якому довіряє.· Або/та звертається для подальшого реагування до будь-якого суб’єкта, що здійснює заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству (наприклад, до органів Національної поліції, служби у справах дітей, суду, органів державної влади чи органів місцевого самоврядування, центрів з надання безкоштовної вторинної правової допомоги, загальних чи спеціалізованих служб підтримки постраждалих осіб). |
Батьки постраждалої дитини |
· Забезпечують надання дитині екстреної медичної допомоги (у разі потреби).· Звертаються для подальшого реагування до керівника закладу або уповноваженої особи, або працівника закладу освіти, якому довіряє. · Або/та звертаються для подальшого реагування до будь-якого суб’єкта, що здійснює заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству (наприклад, до органів Національної поліції, служби у справах дітей, суду, органів державної влади чи органів місцевого самоврядування, центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги, загальних чи спеціалізованих служб підтримки постраждалих осіб тощо). |
Інші особи, яким стало відомо про випадок домашнього насильства |
· Звертаються для подальшого реагування до керівника закладу або уповноваженої особи, або працівника закладу освіти.· Забезпечують організацію надання медичної допомоги (у разі потреби). · Не залишають дитину наодинці. · Передають інформацію суб’єктам, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству (наприклад, органам Національної поліції, службі у справах дітей, суду, органів державної влади чи органів місцевого самоврядування тощо). |