Мета | ||
Логопед виправляє мовленнєві порушення: готує артикуляційне положення дефектних звуків, робить постановку звуків, автоматизує | Вихователь під керівництвом логопеда бере активну участь в корекційній роботі: автоматизує поставленні звуки в словах, словосполученнях, реченнях | Батьки за рекомендацією логопеда, граючись з дитиною вдома, закріплюють здобуті навички під час логопедичних занять |
Підготовчий етап | ||
Логопед в залежності від характеру порушення звука напрацьовує та тренує рухи органів артикуляційного апарату, які були неправильні, або взагалі відсутніми | Вихователь за завданням логопеда в ігровій формі закріплює у дітей рухи та положення органів артикуляційного апарату « казка про веселого язичка» | Батьки продовжують роботу фахівців вдома по розвитку артикуляційної моторики |
Етап появи звуку | ||
Логопед ставить звуки, відпрацювавши артикуляційний уклад потрібного звуку, при цьому використовує спеціальні прийоми та відпрацьовані на попередньому етапі рухи органів артикуляційного апарату | Вихователь автоматизує вимовляння поставленого логопедом звука, фіксуючи увагу дитини на його звучанні та артикуляції, використовуючи малюнки-символи та звуконаслідування | Батьки допомагають дітям контролювати вимову поставлених звуків |
Етап засвоєння звуку( правильне вимовляння звуку в реченні) | ||
Логопед автоматизує поставлені звуки, первино диференціює на слух і у вимові, послідовно вводить його в мовлення (в склад, слово, речення, скоромовки, потішки, вірші, оповідання, в самостійне мовлення) | Вихователь по завданню логопеда з окремими дітьми автоматизує поставлений логопедом звук, проводить диференціацію з подібними по звучанню фонемами на слух і у вимові, використовуючи мовленнєвий матеріал, рекомендований логопедом. | Батьки виступають активними учасниками корекційного процесу, допомагаючи своїй дитині усунути недоліки усного мовлення |
Матеріал підготувала вчитель-логопед Мала Л.В.