ДЛЯ БАТЬКІВ
Збираючи вранці дитину до садочка, нагадайте ж, що ви її любите i чекатимете вечора, аби дізнатися, як минув її день, та розповісти про свій.
У дитячому садку обов’язково привітайтеся з вихователем i скажіть йому кілька слів про стан та настрій дитини. Не залишайте сина чи доньку біля воріт закладу, заведіть його (її) до групи.
Забираючи малого з дитсадка, запитайте: «Що цікавого було сьогодні в садочку?», «Про що нове ти дізнався?» — замість традиційного: «Що ти їв?». Розповідаючи, дитина активізує процеси пам’яті та повторює (а отже, й закріплює) опанований за день матеріал.
У присутності дитини поцікавтеся у вихователя, чим ваш малюк порадував його сьогодні. Це стимулюватиме малого не просто до слухняності, а й до прояву ініціативи та відповідальності.
Наприкінці тижня запитайте у вихователя, які цікаві заходи заплановано на наступний тиждень i чи не знадобиться йому ваша допомога. Так ви зможете підготувати дитину (щось прочитати, вивчити напам’ять) i заздалегідь спланувати власний час.
Укладаючи малюка в ліжко, обов’язково проведіть з ним перед сном 15 хвилин, обговорюючи події дня, що минув. Дайте синові чи доньці можливість розповісти про себе, залиште час i для розповіді про власні справи. Висловіть своє ставлення до вчинків дитини, вживаючи
займенник «я», а не «ти». Наприклад, замість «Ти — молодець» скажіть: «Я пишаюся тобою» («Я задоволена», «Мені приємно», «Я була впевнена...» тощо). А коли вам щось не сподобалося, слова «Ти вчинив погано» замініть на «Я засмучена» («Мені неприємно», «Я думаю, це можна було зробити інакше», «Я сподіваюся...» тощо).
ДЛЯ ВИХОВАТЕЛІВ
Ознайомте батьків з особливостями програми, за якою працює дошкільний заклад.
Щодня розповідайте про досягнення дитини, повідомляйте, до чого вона схильна i які її здібності варто розвивати.
Щоп’ятниці повідомляйте татам i мамам план освітньої роботи з дітьми на тиждень та пропонуйте взяти участь в окремих заходах.
Один раз на квартал проводьте батьківські збори. У першій їх частині повідомте про досягнення дітей (у навчальній, художньо-творчій, ігровій діяльності), а другу присвятіть обговоренню та розв’язанню актуальних проблем групи.
Один раз на квартал організовуйте неформальні зустрічі з батьками своїх вихованців — пікніки в теплу пору року, чаювання з пиріжками у холодну. До цих зустрічей готуйте з дітьми невеличкі вистави або конкурси, до участі в яких запросіть i батьків.
Використовуйте Інтернет для спілкування з батьками у будні. Повідомлення мають бути лаконічними й супроводжуватися фотографіями чи хвилинним відео. Більшість батьків мають смартфони, тож повідомлення зможуть переглянути миттєво.
Всіляко стимулюйте батьківську активність (подяки, грамоти від дошкільного закладу, «медалі», що вручатимуться на днях батька й матері, під час інших свят тощо).
Поради підготувала вихователь-методист Гошовська Л.С.